historia

historia, p. Katarzyna Pomykoł

Klasa 5 b, Klasa 5 c, Klasa 5 d, Klasa 5 e

– wykonujemy na osobnej kartce komiks w oparciu o treść jednej z legend związanych z początkami Polski np. O Lechu, Czechu i Rusie.
– zbieramy materiały do realizacji miniprojektu „Zjazd gnieźnieński” ( podręcznik str. 174).

Historia

Klasa 5 b, Klasa 5 c, Klasa 5 d, Klasa 5 e

Tydzień 2

1. Średniowieczne miasta.
– proszę obejrzeć materiał filmowy na następujących stronach:
https://www.youtube.com/watch?v=SZBhDy90W9Y
https://www.youtube.com/watch?v=0FDNy5CU0PQ
– wykorzystując wiedzę zdobytą na lekcjach historii, wzbogaconą materiałem filmowym , wykonujemy na kartce A 4 w dowolnej technice plastycznej rysunek średniowiecznego grodu, miasta.
2. Tajemnice historii – Kim jesteśmy? O Słowianach.
– zapoznajemy się z materiałem filmowym na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=ZnrXJ6CQ5us
– redagujemy w zeszycie krótką notatkę, zawierającą najistotniejsze informacje zawarte w filmie.

 

historia, p. Dorota Pala

Klasa 6 a, klasa 6 e – historia

Tydzień 1:
Proszę obejrzeć wybrany przez siebie film historyczny, a następnie dokonać krótkiej recenzji, z uwzględnieniem zagadnień historycznych w nim poruszanych.
(zapisz w zeszycie przedmiotowym)

Tydzień 2:
Przygotuj projekt dotyczący Oświecenia – dowolna forma i technika (można zrobić plakat, przewodnik po epoce, folder).

 

Klasa 7 a, klasa 7 b, klasa 7 d, klasa 7 e – historia

Tydzień 1:

Przygotować przewodnik po I wojnie światowej zawierający ciekawostki, które mogłyby zainteresować młodego człowieka.
Polecam na Facebooku odnaleźć profil Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie od poniedziałku będzie można wirtualnie zwiedzać ekspozycje.
Przydatne linki:
https://ipn.gov.pl
http://przystanekhistoria.pl

Tydzień 2:

Przygotować się do poprawy sprawdzianu. Proszę obejrzeć wybrany przez siebie film historyczny, a następnie napisać krótką recenzję, z uwzględnieniem zagadnień historycznych w nim zawartych. (w zeszycie przedmiotowym)

 

Klasa 8 b, klasa 8 e – historia

Tydzień 1:

Proszę obejrzeć wybrany film z okresu PRL, najlepiej film dokumentalny (może być ten: https://youtu.be/ZJ4pbSxFlXg), a następnie napisać krótką notatkę zawierającą własne refleksje.

Zachęcam również do wirtualnej wędrówki po Muzeum Powstania Warszawskiego. (odsyłam do profilu Muzeum na Facebooku, tam są wszystkie potrzebne informacje).

Tydzień 2:

Przygotujcie folder, przewodnik po życiu codziennym w PRL (forma i technika dowolne, mile widziany wywiad z rodzicami).

 

historia, p. Justyna Błaszkiewicz

Klasa 8 c

Bardzo proszę o przeczytanie i zapisanie krótkich notatek z lekcji.
3. Powojenna odbudowa (str. 172)
4. Polska w czasach Stalinizmu (str. 176)

Po powrocie do szkoły notatki te będą oceniane, a tematy omówione.

Klasa 8 c

W ramach piątkowych (20.03) zajęć z historii polecam obejrzeć jak w czasach PRL budowano nasze miasto:
https://www.youtube.com/watch?v=C6idPzElN6Y
https://www.youtube.com/watch?v=-aqcI6nSEiU

A w ramach odpoczynku dla poznania humoru tamtych czasów odcinek popularnego prześmiewczego serialu
https://www.youtube.com/watch?v=WJYwSbgU11I